Hjemmesider til terapeuter

"En succesfuld terapi klinik, er når klienter kommer ind og får hjælp til, at bryde de vaner samt overbevisninger der forhindrer dem i, at opnå deres fulde potentiale som menneske"

Specielt for nyopstartede terapeuter (men ofte også erfarne) er det svært, at få den succes oplevelse, fordi de mangler klienter i deres klinik. Det kan virke som en stor og uoverskuelig opgave, at få sig markedsført til de rette mennesker. 

Besøgende til din hjemmeside

Hvordan får du besøgende ind på din hjemmeside. Eller hvordan får du "trafik" som det hedder i fagsprog. Der er flere veje, og det kommer an på hvem du vil have der ind. Det kan du læse mere om her.

Besøgende på din hjemmeside

Hvordan får du de besøgende til rent faktisk at kontakte dig, eller rent faktisk at booke en tid til terapi. Det har jeg lavet nogle gode bud på her.

WordPress hjemmeside pris til psykoterapeuter

Her kan du finde hjemmeside priser målrettet psykoterapeuter og coaches Fortæl mig

Læs mere

1 tip til, at undgå det berygtede Shiny New Object Syndrome

Shiny New Objekt Syndrom, beskriver perfekt hvordan vi terapeuter har nemt ved,

Læs mere

De praktiske ting i klinikken

Det er vigtigt, at du som terapeut ikke stresser over alle mulige praktiske ting som du "burde" have gjort. Heldigvis findes der god hjælp at hente. Enten som gode råd, tips og tricks, eller helt enkelt nogen der sørger for, at løse de praktiske ting for dig, så du bedre kan være nærværende med din klient.

DK Hostmaster sender i øjeblikke en del mails ud med info om læs mere....

Den gennemskuelige vej til en ny hjemmeside og vedligehold af den nuværende

Autentisk hjemmeside i øjenhøjde for terapeuter:

til en fast månedlig pris

For mange terapeuter giver deres hjemmeside og markedsføring hurtigt anledning til stress, tvivl og skyldfølelse fordi det kan virke uoverskueligt og der er altid lige noget der burde gøres.

Derfor har jeg lavet et medlemskab hvor du kan få en autentisk hjemmeside i øjenhøjde. Jeg sørger for, at du bliver forstået og at din hjemmeside giver dine klienter mulighed for, at lære dig, at kende på en let forståelig og nærværende måde.

Du kan altså slappe af og nyde, at du nu har en "hjemmeside mand" der går op i at tale et pædagogisk  og forstående sprog.

Alt sammen indeholdt i et medlemskab.

Har du brug for en ny hjemmeside, så kan du få det for et beløb der bestemt også er i øjenhøjde.

Book en tid til et online møde (eller tlf) med mig. Så hjælper jeg dig godt i gang.

Om Jens Buch

I en stressende verden, er der stor brug for dygtige og erfarne terapeuter

Hej, jeg hedder Jens Buch, og jeg er forfatteren og ejeren af denne hjemmeside og konceptet Klientbutikken. Jeg skriver om nogle af alle de emner, der kan hjælpe terapeuter med (eller forhindre i), at få mere tid og ro omkring deres hjemmeside og markedsføring.

Min egen erfaring

Jeg har igennem mange år fulgt med i terapeut faget. Eller rettere iblandt psykoterapeuterne. Det har jeg fordi, jeg selv er uddannet ID Psykoterapeut fra ID Academy i Silkeborg.

Samtidigt har jeg arbejdet med online marketing som eksempelvis hjemmesider, sociale medier, e-mails.

Jeg ved fra både min egen personlige livshistorie, de klienter jeg har haft og de kollegaer jeg har talt med, at der er virkelig god brug for den viden, erfaring og de redskaber vi har tillært os.

I et samfund, hvor tingene går stærkt, til tider utroligt stærkt. Bliver mange af os mennesker ramt af livet. Vi har helt enkelt svært ved, at håndtere alle de krav, normer og vurderinger, vi konstant bliver mødt af fra omverdenen.

Og vi bliver syge af det!

Ifølge statistikker (2018) fra eksempelvis Stressforeningen Danmark. Der ses det, at over 400.000 danskere jævnligt er ramt af stress i mere eller mindre grad. Så altså det er stadigt et stort problem.

Kan vi ikke gøre det lidt bedre?

Så spørgsmålet er, om vi psykoterapeuter kan gøre det bedre?

Jeg tror på, at vi har nogle virkelig gode redskaber i rygsækken fra uddannelserne. Og når terapeuterne kommer ud og møder klienterne i "virkelighedens" terapilokale, så kan det gøre en afgørende forskel for den enkelte person og menneske.

Så alt er godt. Eller er det?

Når nu terapeuterne har så mange virkelig gode redskaber. Hvorfor er det så, at mange terapeuter snakker om, at de gerne vil have flere klienter? Hvorfor er deres kalender ikke allerede fuldt bookede?

Det skal her siges, at det er der heldigvis også mange der er.

Jeg oplever dog, at der er ret store forskelle. En af de forskelle jeg ser, er måden og metoderne de bruger til, at fortælle omverdenen om deres viden og erfaringer.

Med andre ord deres måde, at markedsføre sig på er vidt forskellig. Og så er løsningen jo egentlig ret enkel....

Lav en bedre markedsføring, så klienterne kan finde dig.

Hvordan laver du markedsføring som terapeut? 

Der findes masser og atter masser af (online) kurser omkring dette emne. Så det kan ikke være mangel på det, der er problemet. Løsningen er ikke endnu flere online kurser i at lave din egen markedsføring.

I stedet, så mener jeg der er brug for en langt mere enkel og praktisk løsning for den enkelte terapeut.

Det er lige vigtigt, at bemærke at markedsføring kan deles op i mange områder. Online og offline bare for at nævne et par stykker.

Og hvis vi går lidt ind i den online markedsføring 

Så kan det deles op i endnu to områder. De hardcore tekniske og ofte basale ting der skal til for at have en hjemmeside til dine besøgende. Og så de mere "bløde" ting. Som tekster, blogs, artikler, post på sociale medier mv.

De hardcore tekniske online marketing redskaber som eksempelvis en hjemmeside. Der giver det mening, at overlade det til en der arbejder med det til dagligt. Helst en som kender terapeut branchen/erhvervet, kender fagudtrykkende og ved, hvad der sker i og udenfor en terapi session. Så undgås misforståelser lettere.

Løsningen skal være så enkel, at terapeuten ikke behøver at tænke over det. Det skal bare virke hver dag!

Det giver plads til nærværende terapi hvor terapeuten kan skabe et godt terapeutisk rum.

Det giver plads til, at terapeuten kan koncentrere sig om det faglige, udviklingen og ikke mindst den del af markedsføringen som den enkelte terapeut, er den allerbedste til.

Terapeutens opgave i markedsføringen


Terapeutens opgave er, at opbygge relationen til klienten, allerede inden klienten er i lokalet. Hvordan nu det?

Ved at skrive og dele tanker, værdier og erfaringer med omverdenen. Så fremtidige klienter kan se, hvem terapeuten er. Hvad de står for, hvad de brænder for, hvilke problemer de kan hjælpe med, hvilke klienter de ofte hjælper osv.

Den rette sparringspartner


For mange terapeuter er det en opgave, der er forbundet med nye ting, der skal læres da de færreste terapeuter eksempelvis har blogget før. Det behøver dog ikke være så svært, med den rette sparringspartner.

Her vil jeg helt klart anbefale en person, der har indsigt i dagligdagen som terapeut, og samtidigt har indsigt i den verden, der hedder online marketing for terapeuter.

Og ja, det er okay, at stille krav til din sparringspartner.

Mit mål med Klientbutikken.dk

Helt enkelt, at hjælpe dig, så du kan fokusere på dine klienter. Få bedre overskud til, at være nærværende med dem, uden at skulle bekymre dig om din hjemmeside, og hvordan du skal markedsføre dig.

Mit mål er også, at benytte den fælles erfaring, der er på tværs af terapeuters hjemmesider. Til gavn for både terapeuter og klienter.

Har du spørgsmål omkring din egen markedsføring. Så er du velkommen til, at ringe, skrive eller endnu bedre, at booke en tid i min kalender. Kalenderen finder du lige her:

Jeg har et nyhedsbrev....

Jeg tror du kender det... det går ud på, at du tilmelder dig og får en masse mails fra mig og med det ene tilbud efter det andet... Der bliver du nok nemt skuffet. For jeg har kun ét abonnement og ét fokus.

Og faktisk inddrager jeg læserne i, hvad nyhedsmailen skal indeholde.

Vil du opleve hvordan det kan se ud? Så skynd dig, at skrive din mail, navn og klik på Ja tak!

>