hjemmeside

Lad mig hjælpe dig med din terapeuthjemmeside

Hvis du er kommet ind på denne side. Så gætter jeg på, at du enten overvejer at flytte din hjemmeside til mig eller, overvejer at få lavet en ny hjemmeside.

Både ved flytning af hjemmeside eller når det handler om at få lavet en ny hjemmeside gælder det, at der er mange ting at tage stilling til. Det kan gøre én helt forpustet, ikke mindst i en stressende hverdag hvor todo listen nærmest opbygger sig selv.

Ja, hvor kommer alle de opgaver dog fra...

En ting jeg har lært om todo lister, eller opgavelister, er at det kræver en hvis portion viljestyrke, at få dem gennemført og komme til bunds i opgaverne.

Viljestyrke og hjemmesider

Når dagen er omme, nogle gange allerede om eftermiddagen, så er der bare ikke mere viljestyrke på kontoen!

Sådan har jeg det, og mon ikke du kender det? 

Bare lige for at slå det helt fast!

Jeg kan ikke hjælpe dig med alt på din todo liste

Jeg kan dog hjælpe dig med din hjemmeside. Jeg kan sørge for, at du får, hvad jeg kalder en ægte ro omkring din hjemmeside.

Prøv lige, at blive ved den tanke og følelse:

En ægte ro. 

Hvordan føles det? 

Ret godt ikke?

Og det fortjener du 🙂 

Udvikling af hjemmesider

Jeg ved godt, at mange forsøger sig med at lave deres hjemmeside. Og jeg forstår det godt. Jeg har selv været der! (min historie)

Pengene var små, og det var tillokkende selv at lave hjemmesiden.

Men problemet med at lave noget nyt, noget man ikke er vant til, er at det kræver viljestyrke. Omkring det at lære og at lave hjemmesider, så kræves der virkelig meget viljestyrke. 

Viljestyrke som de færreste har for meget af i en travl hverdag. Og det er nok også årsagen til, at jeg gang på gang ser psykoterapeuter, der kapitulerer og giver op.

Drømmen der opgives

Måske endda giver op på drømmen om at være psykoterapeut!

Det gør helt ondt i maven på mig, nu hvor jeg sidder og skriver denne tekst til dig. For jeg ved en hel del om at opgive drømme. Jeg ved også en del om at blive ved med at forfølge dem, og hvad det kan give af resultater og lad mig bare sige, det er ikke kommet uden hjælp udefra.

"Rejse mig en gang mere end jeg falder"

Derfor vil jeg gerne hjælpe dig.

Jeg vil hjælpe dig med, at få en process omkring din hjemmeside, der giver dig en ægte ro i maven.

Jeg vil hjælpe dig med, at lave en hjemmeside, der gør dig til en klientmagnet.

Opdeling af opgaverne

Men først er det vigtigt, at vi deler opgaven op i mellem os.

Mine opgave som hjælper:

Jeg laver hjemmesiden efter aftale med dig, får styr på alt teknikken. Gør dig opmærksom på, hvordan vi undgår typiske fejl, eller hvor der kan være "huller i asfalten" som jeg plejer at sige.

Dine opgave:

Du laver tekster, finder billeder, vælger designs du kan lide. Og lige inden du bliver skræmt af, at lave tekster...

Jeg hjælper og vejleder dig. Jeg har endnu ikke mødt en, som ikke kunne lære at skrive en engagerende tekst. Jeg har mødt mange, inklusive mig selv som skal have hjælp til grammatik og sproglig korrektur.

Og det er helt ok. Vi har ikke alle samme evner. Og at skrive tekster eller lave korrektur, er der mange der kan hjælpe med.

Til dig der mangler tid eller lyst til at skrive tekster:

Der er en mulighed, som kan virke mindst ligeså godt. Det er annoncering. Det koster nogle penge at få sat igang, og der er en løbende betaling til Facebook, Google eller hvor annoncerne køres. 

Fordelen er, at du med en relativ lille indsats kan få klienter. Og annoncer virker rimelig hurtigt, i forhold til at skrive tekster, blive fundet på Google osv.

Ulempen er, ja rigtig gættet. Det koster penge hver gang nogle klikker ind på din hjemmeside. Du bestemmer dog, selv hvor mange penge du vil bruge, og kan skrue op og ned, som det passer dig.

Eller helt enkelt ringe til mig og sige, du vil have flere eller færre klienter.

Struktur

Okay lad mig sige det med det samme. Jeg er fra naturens side ikke begavet med en stor sans for struktur!

Og jeg skal ikke kunne sige, om det er min mor og fars skyld. Eller der har været andre kræfter på spil. 

Jeg ved dog, at jeg har opfundet/opdaget (fra en god ven) en såkaldt "Jens struktur"

Det betyder, at jeg har fået en struktur i hverdagen, der fungerer for mig. Ja, jeg er faktisk begyndt at holde af det - men sig det ikke til nogen 🙂

Det har den kæmpe fordel, at jeg rent faktisk når i mål med min todo liste af opgaver. Det hjælper også på, at jeg får lavet ting uden at bruge så meget af min viljestyrke - smart ikke?

Okay, det kan virke som et sidespor...

Jeg vil bare lige sige til dig der har det svært med at få en struktur i hverdagen. Det behøver altså ikke ødelægge din mulighed for at få en hjemmeside, der virker som en klientmagnet.

Ved Klientbutikken, kan du være helt rolig, åben og ærlig. Her bliver ikke set ned på dig. 

Den rette balance

Ligesom i naturen, er det vigtigt, at der en balance i tingene.

Jeg ser ofte nogle, der bruger utroligt lang tid på, at designe den "perfekte" hjemmeside. Eller en hjemmeside, der kan alle de sidste nye tekniske tricks.

I den modsatte side, er der nogle, der laver en hjemmeside, som ja, er meget autentisk forstået på den måde, at det er tydeligt, de selv har lavet ALT, og at det er første gang, de har lavet en hjemmeside.

Et godt spørgsmål at stille sig selv er:

Hvad vil mine besøgende gerne. Er de interesseret i, at min hjemmeside kan alle de sidste nye tricks? Eller vil de gerne bare have en hjemmeside, hvor de kan lære mig bedre at kende? Få tillid til mig?

Heldigvis er der gode erfaringer at hente. Og det er de erfaringer, jeg trækker på, når jeg skal finde den rette balance, som gør din hjemmeside til en klientmagnet.

Hvordan foregår det typisk, når du bestiller en hjemmeside ved Klientbutikken?

Bemærk jeg siger typisk... for ikke 2 mennesker er ens.

Og det er ikke helt samme process. Jeg har samlet en let "step for step" oversigt her:

Ny hjemmeside ved mig

Flyt hjemmesiden til mig

En anden mulighed er, at booke en tid til et møde med mig. Der svarer jeg gerne, på de spørgsmål du har til Klientbutikkens medlemsskab og om hvordan du bliver en klientmagnet.

1.. Du booker en tid i min Book en tid.

Alternativet kan du også ringe eller skrive til mig på +45 31122143 eller jens@klientbutikken.dk

Tag med nørderne i værkstedet på Klientbutikken.dk

Nogle gange slipper jeg den indre "nørd" løs, og en af de ting jeg så gør, er at lave tests og analyser på kryds og tværs af hjemmesider.

Hvad kunne det være for nogle test jeg lavede?

Det kunne være hvilke ord eller sætninger, der passer bedst til hvert emne, om et ord er bedre i Aalborg end i Slagelse

Jeg kigger også på, hvilke farver eller faconer knappen skal have, for at få folk til at klikke. Det kunne også være hvilke overskrifter, der var specielt gode.

Et eksempel: en undersøgelse viste, at hvis der var tal (eks 8) i en overskrift, så fik denne side flere besøgende. Det kunne også være ting, som f.eks. at priser aldrig må indeholde to nuller (eks 00). For så køber de besøgende ikke.

Et andet eksempel er forskellen imellem, at have et bookings system kontra en almindelig kontakt formular.

Jeg har set, at det giver op til 5 gange flere bookinger, hvis de besøgende selv kan booke en tid i en kalender, frem for en kontaktformular. 

Derfor anbefaler jeg altid, at have et booking system på din hjemmeside.

>