Giver din markedsføring mening - for dig?

I dag har jeg en lille historie, jeg vil dele med dig, en historie om en oplevelse som så mange psykoterapeuter har haft - ja, den er velkendt for de fleste af os, og måske genkender du dig selv i den.

Forestil dig, at du har det lidt som en skuespiller, der står bag gardinet og er ved at træde ind på scenen. Du er ved at tage skridtet ud på scenen, og derude er der en masse som kigger på dig. Samme fornemmelse har mange psykoterapeuter det når de skal træde ind i den udfordrende verden af markedsføring, og bare tanken om det kan gøre dig svedig og nervøs. (eller lidt som da du engang skulle på første date.) Sådan er der mange psykoterapeuter har det, og jeg forstår det fuldt ud.

Med denne nyhedsmail, ønsker jeg at hjælpe dig med at se og opdage forskellen mellem psykoterapeuter, der har succes med at få klienter, og dem der har kæmpet i årevis uden at lykkes. Jeg håber, at det vil være hjælpe dig med at få mere ro i maven og til sidst giver jeg dig det oversigtskort, du kan bruge, når du sidder fast og om du har brug for flere quick fix kurser eller om det er noget helt andet du har brug for.

Lad os dykke ned i det sammen, ikke?

Måske har du prøvet at købe et eller flere online markedsførings kurser, hvor du følte glæde og optimisme, tænkte, "Nu er det tid!" Du var klar til at få flere klienter i din praksis. Men som du hurtigt opdagede, var det ikke en hurtig løsning du havde købt. Der var mange ting at lære, og det virkede overvældende, ligesom det er for et nyt lille menneske, der skal lære at gå.

Når et nyt menneske skal lære at gå, så vil det i starten lave fejl og falde. Derfor er det vigtigt at man hjælper og støtter det undervejs. Men ikke for meget, for så bliver de afhængige af det.

Og ja, hvis man starter helt fra bunden, så er der virkelig meget at lære om markedsføring og det at tiltrække klienter. På den måde minder det meget om alt muligt andet i livet som det at lære at gå.

Selvom det var/er en kæmpe og nærmest uoverskuelig udfordring. Så lærer de fleste nu at gå. I hvert fald dem jeg har mødt og talt med.

Så hvorfor er det, at mange psykoterapeuter kæmper med at få klienter. Og mange opgiver endda!

Jeg har været så heldig at få indsigt i både psykoterapeuter der på magisk vis lykkedes over alt forventning og som slet ikke har timer nok i døgnet til at hjælpe alle dem der vil have deres hjælp. Klienter der spørger, vil du ikke nok tage mig ind i et forløb?

Jeg har også mødt mange der i årevis har forsøgt med alt hvad de kunne og alligevel ingen klienter haft endnu.

Vil du have klienter der spørger, vil du ikke nok tage mig ind i et forløb?

Hvad er forskellen? Kan andre lære det?

Det har optaget mig meget de senere år, for jeg vil gerne, at du som psykoterapeut lykkedes med hjælpe nogle af de mange, mange mennesker der har brug for din hjælp.

Vil du have en snak om hvad andre psykoterapeuter gør for at få flere henvendelser?

Indsæt referencer: Billede | Indsæt tekst Billede | Indsæt tekst 

Indsæt referencer: Billede | Indsæt tekst Billede | Indsæt tekst 

Det der helbreder dig

For nylig læste jeg en bog, "Det der helbreder dig" af Wayne Jonas, der lærte jeg om hans model for helbredelse, som fokuserer på de fire områder af det hele menneske: det indre, det interpersonelle, det adfærdsmæssige og det ydre område.

Denne model fangede min opmærksomhed, fordi jeg kunne se dens ligheder med det, jeg har observeret hos succesfulde psykoterapeuter. De anvender en helhedsorienteret tilgang til både deres praksis og markedsføring, og det er noget, jeg mener, alle psykoterapeuter kan lære.

Kan du bruge det?

Det korte svar er, Ja det kan du!

Det kan være du har brug for hjælp til at få overblikket, se det lidt udefra, ligesom når du hjælper dine klienter.

Eller måske har du brug for hjælp til et eller flere af områderne, så du undgår at sidde fast og føler du må give op.

Inden du læser videre…

Tag lige et øjeblik for dig selv.

For mange kan det være sårbart at kigge på disse områder. Jeg kan i hvert fald selv nogle gange slå mig selv oven i hovedet, over at jeg stadig har dårlige vaner og overbevisninger der begrænser mig i at lykkedes. Jeg er jo selv psykoterapeut og jeg burde jo vide bedre…

Vi burde være bedre og uden fejl ellers er vi ikke rigtige psykoterapeuter ikke sandt?

Og der må jeg bare sige, de psykoterapeuter jeg kender der har flest klienter – de har lavet enormt mange fejl (og vil sikkert blive ved med det)

Jeg inviterer dig til at være god ved dig selv, når du læser videre og du er naturligvis velkommen til selv at tilføje dine personlige punkter til hvert af de 4 områder.

Et holistisk oversigtkort omkring dig og din markedsføring

Det indre område

Her handler det om den intention du har som psykoterapeut.

  • Eksempelvis har du rent faktisk lyst til at kunne leve af din praksis? Eller er det bare en tanke/følelse af at "det burde du"?
  • Eller en intention om ikke at fejle - måske frygter du at fejle og derfor udsætter du og spænder ben for dig selv og din markedsføring.
  • En intention om ikke at være grådig - Måske tillader du ikke dig selv at tjene penge på din terapi ydelse?
  • Har du en intention og et ønske om at forbedre din markedsføring?
  • Har du en intention og et ønske om at lære nyt?

Herunder er det vigtigt at du opnår en personlige helhed: Det er den oplevelse af velvære, når krop, sind og sjæl stemmer overens i harmoni.

  • Eksempelvis oplevelsen af velvære, når du markedsfører dig.
  • Ro i maven.
  • Har du det godt med at skulle lære om markedsføring?
  • Har du en god mavefornemmelse med de værktøjer du har lært at bruge?

Det interpersonlige område

Helbredende forhold: Det er de sociale og professionelle interaktioner, som fremmer en følelse af tilhørsforhold, velbefindende og logisk sammenhæng.

Eksempler på dette kunne være om du har nogle mennesker omkring dig der:

  • Hjælper dig med at føle dig godt tilpas når du arbejder med din markedsføring.
  • Støtter de dig?
  • Eller får de dig til at føle du fokusere for meget på dine egne behov og drømme?
  • Har du brug for en mentor, vejleder til at støtte dig på din rejse?

Det adfærdsmæssige område

Sund livsstil: Sund adfærd kan fremme velbefindende og forebygge, behandle eller ligefrem kurere sygdomme. Det ved vi alle.

På samme måde kan sund adfærd fremme din markedsføring. Hvis du eksempelvis mangler overskud, energi. Så kan du kigge på hvad der kan give dig mere energi og overskud til din markedsføring.

Det kan også være en sund adfærd i form af, bedre prioritering af hvad der fylder i dit liv.

  • Ser du meget tv,
  • Bruger du meget tid på Sociale medier
  • Facebook
  • Instagram
  • TikTok?
  • Børn/familie
  • Dit arbejde

Hvad kan du gøre for at få tid til at lave din markedsføring.

Det ydre område

Helbredende rum: Dette er bygningsmiljøer designet til at optimere og forbedre kvaliteten af pleje resultater og oplevelser. Eksempel på det kunne være, hvilket rum har du:

  • Til dig selv
  • Til når du laver din markedsføring
  • Til dine klienter.

Eller har du indrettet dit soveværelse så du får en søvn der giver dig energi til dagens opgaver, heriblandt din markedsføring, dine klienter mv.

Har du et terapirum du har det godt med? Jeg har oplevet mange nystartede der skammer sig over deres terapirum. Det hjælper naturligvis ikke meget på din markedsføring. Helt ubevidst undgår du at lave markedsføring så slipper for at få klienter.

Kan du ændre stemningen med farver, lys, puder, musik?

Brug disse beskrivelser som inspiration til at kigge på hvordan dit liv ser ud i de 4 områder.

  • Det indre område
  • Det interpersonlige område
  • Det adfærdsmæssige område
  • Det ydre område

Jeg vil gerne hjælpe dig med din rejse, og jeg står derfor altid til rådighed for en snak. Jeg brænder for at hjælpe dig med at hjælpe de mange mennesker, der har brug for din hjælp men ikke ved hvad du kan endnu.

Indsæt referencer: Billede | Indsæt tekst Billede | Indsæt tekst

Indsæt referencer: Billede | Indsæt tekst Billede | Indsæt tekst

Ha en fantastisk dag, hvor vi igen gør en forskel for hinanden🌱 Jens


>